Beestenboel of een boel beesten

26 april 2017 - Khao Yai National Park, Thailand

Vanmorgen eerst ff een rondje op het park van het hotel. Ganzen, een supergrote slak, vissen...we hoeven niet naar het National Park.  Ontbijtje met egg Thai style en hop de auto in. Lange broeken, dichte schoenen en deet mee voor de hike. Om de prijs wat te drukken, ging Anna door voor 12 jaar toen we de entrance fee moesten betalen....en toen rijden, rijden, rijden...geen wildlife te bekennen . Bij de Headquarters kwamen het eerste hert tegen. Ik dacht eerlijk gezegd dat ie aan een touwtje stond...hij ging namelijk helemaal niet weg toen ik bijna op zijn lip stond. Blijkbaar was de trash bin interessanter dan ik .  Later kwamen we nog veel meer hertjes...nou zeg maar herten (leken wel rendieren zo groot, vooral toen ze vechtend het bos uitkwamen richting Paul en Anna...) tegen. We ontmoetten ook nog een aap...maar dat was het wel zo'n beetje. En we hebben echt het hele park in de rondte gereden en alle uitkijkpunten gedaan. Omdat we een avond-gamedrive hadden geregeld, besloten we nog een kleine hike te doen naar een watervalletje ( het is nu niet de tijd voor water...alhoewel we vandaag wel onze eerste regenbui hebben gehad). Tijdens de hike heeft Anna nog een soort eekhoorntje gespot en Paul een varaan en toen kregen we heel veel apen en dus 3 herten gezien. Ik dacht dat P&A ze niet hadden gezien en ze kwamen met een behoorlijke vaart het bos uit. Ik een beetje benauwd: " Paul, Anna kijk uit...herten! Ze stonden ze al een paar minuten te spotten, omdat ze het met elkaar aan de stok hadden☺️. ..helaas liet de door mij zo gehoopte olifant zich niet zien, wel olifantenhopen...maar om die nou op de foto te zetten.

Het begon inmiddels al donker te worden, dus op zoek naar eten...Anna en ik inspecteerde de bakken eten die er ( misschien al heel lang) stonden...zag er goed uit. Allemaal gebakken rijst met krokante varkenspek, gebakken eitje/  omelet met kip en tomaat, komkommer. Voor in totaal 6 euro alle-3 ons buikje rond. Paul was nog bang dat we spijt zouden krijgen, maar tot nu toe gaat ie goed. Gisteravond waren we een nulletje meer kwijt voor het eten...ook lekker, maar niet bijzonder (wel mijn eerste Mai Thai gedronken). Grappig was wel dat we (gisteravond dus) met een quad met aanhanger werden gebracht en gehaald ...het leek wel weer Only Friends on g-tour.

Na het eten in de laadbak van de pick-up truck voor het nachtelijke avontuur. We waren de hoek nog niet om, of we kwamen 2 stekelvarkens tegen...fotograferen in het donker is niet echt mijn ding...ik zag dan ook vooral veel vage vegen op mijn scherm. " Is ok?" Vroeg de gids...nee, niet echt. Maar leg dat maar eens uit aan een Thai die alleen Engels spreekt via google translate...dus "Yes, ok!" En we gingen weer verder. Toen het klapstuk van de dag...een bull (via google translate), dus waarschijnlijk een buffel. Hij was heel ver weg, maar duidelijk zichtbaar en pikkie zwart. Nog behoorlijk wat hertjes en nog wat porcupines en dat was wat we vandaag gescoord hebben. De terugweg uit het park zelf ook nog met onze Alibaba superzaklampen gespot, maar er kwam allen nog een extra hertje bij.

Nu weer in ins hutje. Paul ligt te vechten met zijn trappelzak...eh...dekbed. "Ik wil er uit!!!" ...en begint heel hard met zijn benen te trappelen...  "Jezus, lijkt wel of een worstelaar dat bed heeft opgemaakt"...Anna en ik moesten lachen