Bridge over the River Kwai

28 april 2017 - Hua Hin, Thailand

Het was de bedoeling dat we om kwart voor 7 ons bed uit zouden gaan, Paul had de wekker gezet⏰, zei hij de avond ervoor...wel of niet gezet, we hebben hem niet gehoord...dus we liepen gelijk al 3 kwartier vertraging op...we zijn ook echt geen vroegspoken ⏱... nou ja, alles in een wat hogere versnelling, zo zaten we 10 over half 9 in de auto...gedoucht, tassen gepakt, ontbeten en uitgecheckt...eerste stop is Bridge over the River Kwai ( 250 km/ 4 uur). Onderweg ons 2e roadblock van de vakantie. Nu moest Paul ook echt zijn rijbewijs laten zien aan een politie-agent die studeerde voor tandarts (had een mondkapje voor, zoals zoveel mensen hier).

Onderweg rijstvelden waar mensen tot aan hun knieën in het water stonden, of de trekker tot aan zijn assen. Omdat we kilometers moeten maken, vooral snelweg, of iets wat daarvoor door moet gaan...dus niet de allermooiste plaatjes...

Even iets over de Bridge over the River Kwai oftewel Death Railway Bridge: elke biels leverde 100 dode krijgsgevangenen op. Mijn opa heeft, tijdens zijn internering op Sumatra, aan zo'n soortgelijke brug moeten werken. Ik ben al eens bij de Kwaibrug geweest met Walter, maar Paul wil het ook graag zien en Anna is natuurlijk navigator, die moet dan vanzelfsprekend ook mee

De brug is inmiddels een grote toeristische trekpleister geworden. Dus we zijn de brug even over gewandeld, nog een trein met Japanse vlag bekeken en toen weer verder...

We blijken nog wel tijd voor een drijvende markt te hebben...over leuke binnendoor-weggetjes op naar Damnoen Saduak floating market (heb ik nog nooit live gezien). 1 1/2 uur en 110 km....

Hmmm...het zit ons niet mee...er zijn nog precies 2 bootjes...gelukkig verkopen ze duck soup & pork soup...dus ff lekker soepie eten. Krijgen we toch iets van een sfeer impressie. Dan maar weer verder richting Hua Hin (130 km/2uur) langs de cocnut-en banana-plantages met brede watergeulen tussen de rijen bomen...(Paul en Anna kunnen nu al een kwartier nergens anders meer over praten, dan over de prachtige geulen...alleen maar omdat ik er een foto van wil maken ).

We krijgen hier vooral ananas en watermeloen als fruit bij het ontbijt. Daarnaast is er ook mango, papaya, dragonfruit en ramboetan hier te krijgen.

We liggen nu uit te buiken in ons hutje in de German Bread and More. We zijn vanavond naar de Chatchai Nightmarket in Hua Hin geweest. Lokalen en toeristen bij elkaar en door elkaar, waarbij het opvalt dat de meeste toeristen ook Thai zijn. Veel troepies en eten (vooral vis). Na een voetmassage, zijn we in verschillende stalletjes gaan eten...gefrituurde vissies en groente, een gefrituurde pannekoek met mosselen, saté, chicken kebab roll en nog veel meer. Ook best toegeslagen met gadgets.

Nu op tijd naar bed, want we moeten morgen de boot van 1 uur halen en het is zo'n 4 1/2 uur rijden...