REGENwoud

27 april 2017 - Khao Yai National Park, Thailand

We werden weer wakker met een heerlijk zonnetje...dus ontbijten en pleiten. Het is vandaag Koningsdag, Anna en ik trokken onze koningsdagshirts aan. Paul beweert dat de beesten schrikken van felle kleuren. Hij heeft een wit shirt aan (weliswaar met oranje letters). Ik denk dat de dieren hierdoor sneeuwblind worden en gelijk dood neervallen...we zullen zien. Nog even chips en fruit scoren, pinnen en tanken:⛽️31 liter/ 770 bath (ongeveer 20 euro) en richting Khao Yai NP. Paul meldt net dat we gister veel meer beesten hebben gezien...kikkers, berggeiten, hagedissen, vogels, heel veel vlinders...was ik alweer vergeten

Onderweg een voetbalwedstrijd...volgens Paul vanwege de Koningsspelen  ⚽️. Wel een beetje laat volgens Anna, maar dat zijn ze hier altijd...

Binnen 5 minuten in het NP al 4 apen gespot...dit beloofd dierendag te worden!

We hebben een hike van 5 km plus 2 km teruglopen gedaan, natural trail. Heftige shit man! Alle weersomstandigheden in 3 uur...oh, nee alleen regen en onweer, heel veel en heel hard...Ninja warriors go nature. Geen dier gezien (nou ja herten), geen mens gezien, wel prachtige natuur. Bij het water zagen we net verse olifantenpoep, hoorden taken breken....maar geen live beelden. Ook vanuit de uitkijkpost konden we niets spannends ontdekken. Dan maar weer verder met de auto...wel even lunchen bij een groot water (we blijven hopen)... ik ben nog wel 2 keer gebeten door een wormachtige/ duizendpootachtige bloedzuiger... we stonden ze eerst nog te bewonderen. Soort wormen die met hun koppie in de lucht naar de weg zochten en zo zich voortbewogen...later vervloekte ik ze...deed best pijn.

Paul spotte nog een varaan langs de kant van de weg, nog een soort kakatoekan, een miljoenpotige duizendpoot , een eekhoorntje en een hele grote troep apen.

Nu zijn we onderweg naar een bat cave....schijnt met duisternis wel spectaculair te zijn...helaas niet gevonden...wel een bat way ...was een avontuur op zich (leverde net geen lekke band op)...

Nog even superlekker gegeten bij een chinees onderweg en omdat Paul aan de Chang ging, heb ik de laatste kilometers gereden. Nu natte zooi schoonmaken en uithangen...hopelijk morgen droog, anders wordt de auto ermee behangen. Bij de lichamelijke check-up⛑, ontdekte Paul nog een bloedzuiger aan zijn teen....

Even nog een weetje: De bull van gisteravond blijkt een gaur te zijn, een Indiase bizon...

1. André:
    27 april 2017
    Haha jullie lijken de familie (Freek) Vonk wel!!!
    Paul kratje bier staat koud op de camping!!!

Groetjes,
    André
  2. Mieke:
    27 april 2017
    Hier ook zon en regen, maar wel met oranje tompoucen! Qua beesten iets minder, 2 kanaries in een kooi. Of telt dat niet?
  3. Mariska:
    Wat leuk om je reus-blogs te lezen!
    Nu wij ook op vakantie zijn leeft dat ook wel zo erg.
    Qua weer is Ameland denk ik net even anders. Hier waterkoud met hagels, regen en een frisse tegenwind. Qua dieren... een zweefvlieg bij de bakker, 3 lama's bij produktiecentrum (Vitens) Buren, enkele koeien, schapen met lammetjes en honden van de toeristen.. best veel dieren dus..
    van Ameland! Xx
  4. Saskia:
    27 april 2017
    Hier was het prima Koningsdag weer hoor. Lekker wijntje gedronken in de zon bij café de Stam samen met Jan, Peet, Frank, B2 en nog een aantal anderen. Je krijgt de groeten!
  5. Lilly:
    28 april 2017
    Nou ik voelde me gister in ieder geval met Freek op stap, André! Hier geen kanarie gezien, Mieke. Veel plezier op Ameland, Mariska! Sas, klinkt als een goede kingsday, wil in juni met Don nog een keer naar de stoep...ik hoop dat jullie er dan ook bij zijn! De grietjes terug in ieder geval...