Seals & dolphins🐬

5 mei 2018 - Swakopmund, Namibië

Seals & dolphins🐬5 mei

Mijn mamma moppert over het vele Engels in mijn verhalen...en gelijk weer in de titel ( mam...de titel betekent zeehonden en dolfijnen 🤗)...we zijn pas halverwege de dag en het is nu al fantastisch! Vanmorgen weer idioot vroeg eruit....6 uur dit keer....we stonden om kwart voor 8 bij Walvisbay...3 kwartier te vroeg😰... dan maar ff cruisen...kwamen aan de waterkant flamingo’s tegen... onze gids vertelde later dat er hier 75.000 flamingo’s zijn...grote witte en kleine roze. We kwamen onderweg ook onwijs veel saltworks tegen...zoutwinning gebeurd hier op grote schaal...zoutvelden en -bergen...niet alleen wit maar ook roze (het verhaal daarvan begreep ik niet helemaal of eigenlijk had ik geen zin om te luisteren). Naast flamingo’s ook pelicans gezien. En toen we bijna bij de vuurtoren (the place to be for kayaking) kwamen we naast gigaveel zeehonden ook veel jakhalzen tegen. En zo zielig...best veel dode zeehondenpups...volgens ons gids zijn zeehondenmoeders niet de beste mama’s. Als ze zelf tekort komen, laten ze hun kind in de steek...er waren gelukkig ook nog zat levende babies...in totaal zijn hier zo’n 60.000 seals...de stank viel mee, de herrie niet 😜. Hop onze kayak in...Anna ging met Jackie...een Nederlands meisje dat alleen reist en Paul en ik zijn een super-kano-duo...dus wij met z’n 2-en... zo onwijs gaaf!!! Eerst spotte Jackie al heel snel een dolfijn en er waren er meer en toen spelen met de zeehonden...boxen met hun snuit regen je hand...uitsloverige types geven showtjes weg en stoeiers bijten zachtjes in je hand (of je gopro of je peddel...net wat ze tegenkomen)...supercool!!! Lunchie op het strand en toen weer terug naar het hutje for a change of clothes (deze waren nat)...

Ff half uurtje relaxen en toen weer een bussie in voor de middag excursie🤣...sandboarden ( kan het toch niet laten Anita...ook met een unhappy kwartet knie van 50 😎)...ik ben wel liggend gegaan....behalve dat het onwijs vermoeiend is, is het ook heel gaaf!!! Anna was de enige van de groep die goed kon springen (en landen)...2 van de 3 sprongen gingen super...Paul had daarentegen de snelheidswedstrijd gewonnen ( ze hadden echt een snelheidspistool mee)... ik heb waarschijnlijk het meeste zand gegeten 😝. De apres ski was all included... koude drankjes bij het bussie🤪.

Thuisgekomen eerst maar eens ontzandt...overal maar dan ook echt overal zit zand😉...Paul en Anna nog ff naar het strand...ze waren helaas te laat for the beautiful sunset in the parc (vertelde een vrouwtje)...ach ja je kan niet alles hebben 😇...nu...time for pizza🍕