No elephants 😏6 mei 2016

7 mei 2018 - Erindi Private Game Reserve, Namibië

Parc Elephant 🐘 6 mei 2018

We hebben vandaag een reisdaggie...na vanmorgen de plaatselijke Spar te hebben bezocht...op zondag wordt er geen bier en wijn verkocht 😇....hebben we Swakopmund verlaten...lange, lange rechte wegen😴...de omgeving wordt langzaam aan wat groener en vogelnestflatgebouwen met De Nijsvogeltjes maken plaats voor termietenheuvels....nou zeg maar -bergen.

We gaan de hoofdweg af...en zijn gelijk de weg kwijt...we maken van de nood een deugd en eten onze doggiebag van gister leeg 😋...lekker hoor, koude pizza. We besluiten door het hek te gaan en Anna spot direct een bizarre prr taliloe loopvogel...ff in onze safarigids opzoeken wat het is...🧐...we denken een trap...alleen weten we niet of het een roltrap of een keukentrap is😂

Reclame op de radio (terwijl de mussen dood van het dak vallen): wintertime is time for cosiness with your family and hot chocolate....tuurlijk😳.

Inmiddels al 3 hekken verder... pfff blijft dit zo?!? Na een hek of 7  komen we aan bij de maingate van Erindi (= private parc). En wat denk je...die zeer speciale loopvogel (de zogenaamde trap) spotten we we hier te kust en te keur😅 en daarbij nog veel meer mooie vogels...daarnaast zien we vooral hertjes (springbok, gudu en hertjes waar we de naam niet van weten), zwijntjes en apen. Ingecheckt bij Kamp Olifant en hop gamedriven...van alles komen we onderweg tegen...struisvogel, giraffen, hippo’s, zebra’s, wildebeasts...helaas geen olifanten...in het donker arriveren we weer op de campsite.

We zijn net klaar met onze braai als we een olifant horen “loeien” (of hoe dat geluid ook heet wat ze maken)...we staan hier op een supergave pitch , met eigen keuken, inclusief koelkast, kookplaat en waterkoker,🙄 douche, toilet... en een grote gemetselde braai...zo luxe hebben we nog nooit gekampeerd...😍

Down met Ronnie 7 mei 2018

Het IQ in de auto daalt met de dag. Paul en Anna proberen olifanten met hun lokroep te lokken....Paul roept “tetterdetet”  en Anna “mwoehhhhh”...😧 we doen vanmorgen nog ff een selfdrive in Erindi....fingers crossed🤞🏽for elephants! Hmmm...weer veel beesies gesien, maar geen nieuwe....😔... Rond de middag moeten we Erindi echt uit, als we nog een beetje op tijd in Etosha willen zijn...op de radio kunnen we kiezen tussen de klaktaal 😂, een vrouwtje die vertelt wie er thuiswerk zoekt inclusief telefoonnummer of de EO met liedjes als “doe je handen naar voren, halleluja”.

Er loopt hier van alles op de weg, zo ook een schildpad. We gaan hem redden en ik til hem op om hem aan de kant van de weg te zetten...pist dat kakbeest me hele voeten onder. Paul en vooral Anna vinden het erg leuk. Ik besluit nooit meer aan turtle rescue te doen 😣 (sorry, Lotte)

In Outjo gaan we boodschappen doen...voor het eerst hebben we het gevoel echt in Afrika te zijn (of in Amsterdam ZO 😉)...ik denk dat we hier de enige blanken zijn...we laten Anna maar ff op de auto passen ipv de lokale parkeermeneer😎.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heleen D:
    8 mei 2018
    Erg leuk om te lezen Lilly. Wat een geweldige reis maken jullie weer!
  2. Mier:
    Klinkt weer gezellig!!!
    In Etosha genoeg waterputten, dus dan komen de olifanten vanzelf. Maar wel op zijn minst vreemd dat je in Parc Elephant geen olifanten treft ;-)
    Have fun!
  3. Lilian:
    8 mei 2018
    Dank voor meereizen (in gedachten)
  4. Anita:
    9 mei 2018
    Super weer!! Heb alweer meegepeddelt en meegespot!! Op maar Erosha. Misschien kun je de bosjesmannen nog even naar je knie laten kijken 😜
  5. Lilly:
    12 mei 2018
    Hee Heleen, Lilian, Anita, Mier, de olifanten zijn helemaal goed gekomen. De boeken en verrekijker Kun je bij mij lenen! En ben blij te horen dat jullie meegenieten! 💋