Paracas…wind & zon

25 september 2022 - Huacachina, Peru

Vanmorgen weer vroeg uit bed voor een boottrip naar de Ballestas Islands…daarom er gister maar vroeg ingegaan… Mier lag al om half 9 lekker te slapen…ik volgde een uurtje later…overigens het diner van gisteravond bestond voor mij uit een soort vissoep waar een hele krab, inclusief scharen en een vis met kop en staart in zat…Mier nam een soort nasi met kip, ze heeft nog niet helemaal uitgevonden wat ze hier lekker vindt.

De boottocht leverde prachtige plaatjes op…het had voor ons nog wel wat langer mogen duren. Zeehonden, boobies (nee, ik zag geen overeenkomst met de vrouwelijke variant😅 in het Nederlands: Jan van Genten),pinguïns en nog veel meer birdies. Ik ben niet zo’n vogelaar, dus ken al die verschillende merken niet (echt)…maar mooi was het zeker! Één berg was gewoon helemaal zwart van de vogels. Ze vlogen ook in prachtige formaties. Maar ja het is de toeristische trekpleister van Paracas, dus het tempo zat er goed in, er moest nog een bootlading vervoerd worden😂!

Nu in de bus richting Ica… volgens Mier wordt het korte-broeken-weer… heb ik ze niet voor niks kleiner laten maken (ze bleven van m’n kont afzakken 😳). Zonnetje schijnt in ieder geval, da’s al mooi…