Rainbow Mountain ⛰️🌈✔️

7 oktober 2022 - Cusco, Peru

Om 4 uur staan Ismael (guide) & Noj (driver) voor de deur… 🫣… het is 2 1/2 uur rijden naar Rainbow Mountain (RM) dus we kunnen in de auto verder slapen op de bumpy road 😴.De weg de berg op was zelfs helemaal onverhard, nier erreg breed (zeg maar heel smal😅) en steil. Wel weer prachtige uitzichten, een mooie opkomende zon en schattig alpaca’s 🦙. Voor het eerst ook paarden 🐴 op de weg.

I’VE MADE IT TO THE TOP!!!

Man, ik heb gewoon lopend een hoogte van 5.036 m bereikt 😊😊😊…. Ben best een beetje trots op mezelf… aan de ene kant viel het me mee…aan de andere kant waren er ook stukken waar ik na 50 stappen weer moest stoppen 🥹🥹🥹… but it was worth doing it!!!

We kwamen om half 7 op de playa de parking aan, zo’n beetje als eerste auto. We kregen een ontbijtje en toen op pad… de eerste 1,5 km waren redelijk flat, toen bij de ambassade (= tafeltje, stoeltje, stempel en stempelkussen en jongetje in de buitenlucht) een stamp in our pasports gehaald.

Dan ga je de bocht om en krijg je al de eerste kleuren van RM te zien… op deze berg is door de opwarming van de aarde 8 jaar geleden de sneeuw verdwenen en werden de prachtige kleuren zichtbaar: red (iron), yellow (silver), green (copper), purper (cobalt). En sinds 4 jaar gaan er tochten naar RM en dus openbaar voor publiek.

De laatste 500 m waren steil en als je dan al op de 4.900 m zit, kun je wel wat zuurstof gebruiken 🤔 … als je dan op DE foto-plek komt, ben je wel even stil (kan ook door zuurstofgebrek of hartkloppingen komen 😂). Blijkbaar kon je nog verder omhoog… daar was het uitzicht helemaal astonishing ⛰️🌈🤗…dat moest natuurlijk ook gebeuren…

Het begon op die eerste foto-plek al behoorlijk vol te lopen, later werd het zelfs een mierenhoop… boven was het een stuk rustiger. Gelukkig wel foto-vrienden gemaakt…ik moest wel bewijsmateriaal hebben natuurlijk 😇.

De wandeling terug was merendeels down, dus prima te doen. Van iedere ruïne waar ik ben geweest, heb ik een steen meegenomen voor op het graf van pap, mam en Don. Daar ligt ongeveer de hele wereld… ‘weer’ moet ik erbij zeggen. De tuinkabouters hadden ze allemaal weggehaald. Gelukkig heeft tante Riet ze weer opgespoord en ome Lauw (met een beetje hulp van Maaik) ze er weer neergelegd. Waar zouden we zijn zonder de trein…eh… je familie 🥰🥰🥰.

Even managementsamenvatting Lilly: bij RM heb ik 4 stenen meegenomen, van iedere kleur 1. Heb dalijk nog overgewicht met al die troepeloeres en stenen😔.

Now on our way back to Cusco… morgen vliegen we naar Lima… het end van de vakantie begint langzaam in zicht te komen….

De laatste troepeloeres moeten worden gekocht en Mier slaat dit keer toe… een schilderij van een gouden en zilveren llama (de zon en de maan), een houten alpaca en ik oorbelletjes van pacha mama (moeder aarde), die Sijtje moet verbouwen (dat weet ze nog niet, dus 🤫).

Vanavond lekker bij Morena El Cathedrals en Pisco Sours gedronken en slices of Alpaca gegeten.

We zijn nu echt allebei bekaf, dus… te veo mañana (tot morgen)!