Back to basic, 🏕 11 mei 2018

12 mei 2018 - Windhoek, Namibië

Back to basic 🏕 11 mei 2018

We zitten nu op Campsite Waterberg Plateau...onze pitch is op zijn zachtst gezegd primitief...midden in de bush 🌳🌲🌴 met uitzicht op het Waterberg Plateau!!! Op de vuilnisbak liggen stenen, anders vreten de bavianen 🙉🙈🙊 hem leeg...geen licht 💡 en elektriciteit, wel een braai en een overkappinkje met een tafel en 2 stoelen. Het hout is hier inclusief 😅...dus gister na het eten hebben Paul en Anna wel fikkie gestookt...🔥

Gisteravond om 7 uur in het donker aangekomen🌒 🌙 ...Paul had een ritje van 11 uur achter de boeg 😔 ...De enige keer dat ik me met de weg bemoeide (gister dus) ging het fout en hebben we 50 km gravelroad (klein uurtje) vertraging opgelopen...De enige manier om onze auto neer te zetten is heel schuin...en dat zonder levellers (keien leken te scherp en groot)...we rollen dus gezellig naar 1 kant als we slapen 😴.

We hebben besloten vandaag te relaxen...nou relaxen...ik ben net met Anna naar de receptie gelopen...dat is al een hike op zich....maar vanmorgen ziet de wereld er al weer heel anders uit dan toen we net aankwamen...gisteravond overal waar je keek sterren💫⭐️🌟...nog veel meer dan bij Sossusvlei en Etosha...te mooi!!! We zitten hier echt midden in de natuur, het is hier prachtig en ja daar hoort primitief bij, dat heeft dan ook wel zijn charme. Toch bij de receptie geklaagd over onze lousy pitch en wat denk je...voor ik het wist 50% discount😳😂😁...

Als we het kamp uitgaan sta je al direct oog in oog met giraffen, wrattenzwijntjes en hertjes....Paul en Anna zijn nu ff naar het uitzichtpunt...Als ze terug zijn, gaan we ff bij het zwembad (beetje luxe mag 😂) liggen. Vanmiddag ga ik met een gidsie een gamedrive doen...ik hoop stiekem dat ik de buffel 🐃 nog spot (hij komt hier voor, Mier)...Paul en Anna gaan morgenochtend een hike doen (dat lijkt mij iets te heftig voor mijn knie...het is hier allemaal behoorlijk steil)...

g

Laatste daggie 😔12 mei 2018

Paul en Anna zijn de rhino track aan het doen...daarna gaan we heading Windhoek. Paul heeft gister nog de dassie trail gelopen...helemaal verliefd 😍 (op de dassies dan) kwam hij terug. Eerst had ie oog in oog gestaan met de baas van een groep bavianen...hij zag allemaal voetsporen van mensenvoeten...net toen ie dacht wat een kleine voetjes, dook de mannetjes baviaan met veel bombarie uit de bosjes. Hij bleef midden op de weg staan om indruk op Paul te maken (wat hem duidelijk was gelukt), zodat zijn enorme familie kon oversteken...🐵🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒. Hij had ook nog een herrie makende vogel gezien...die riep: Go away!!! Bleek de grijze ga-weg-vogel te zijn 😳!!!

Ik heb gistermiddag een rhino gamedrive gedaan...met z’n 7-en in een bussie 😅...ik had er in het begin een beetje Beekse Bergen-gevoel bij...maar toen de neushoorns eenmaal in beeld kwamen, was ik euforisch...3 rhino’s 🦏🦏🦏...2 vrouwtjes + 1 baby-jongen (lesbisch stel?!?) 👩‍👩‍👦. We mochten er uit en net toen ik wat dichter naar ze toeging, riep de gids: not so close! Was het dan toch echt gevaarlijk? De neushoorns liepen naar de waterplaats om te drinken en te badderen...zo gaaf!!!...zo’n log beest met 4 poten in de lucht...zo dacht ik: “ze zijn lekker aan het relaxen” en zo staat er eentje op en neemt een sprint onze kant op...ik blijk te kunnen hollen met die gehandicapte knie!!! 🤭...de gids riep nog: “don’t run!” Maar ik dacht: “blijf jij maar staan, dan vreet ie jou als eerste op, misschien is daarna zijn honger gestild “...was in de stress ff vergeten dat neushoorns vegetarisch zijn 😬.  Het liep allemaal gelukkig met een sisser af...daarna nog de bull rhino ontmoet...die kwam al gelijk gevaarlijk dichtbij de truck, dus ik dacht:  “deze blijft nog ff zitten”... maar de stop was gelijk onze drank break, dus we moesten er wel uit...ging helemaal ok, de rhino was vooral druk bezig zijn territorium pissend  aan het afbakenen...dus weinig oog voor ons. Als toetje toe nog 2 seksende giraffen 🦒🦒💘... mijn drive was geslaagd! Welke beestjes heb ik allemaal gezien:

Bavianen
Oryx
Springbokkies
Grey go away bird
Allerlei mooi gekleurde vogeltjes ( met een blauwe buik, met een gele buik, met een rode buik...met blauwe vleugels enz enz 🙄)

Toen ik op de camping kwam, waren Paul en Anna al druk bezig met de braai, dus ik kon zo aanvallen😘😋😍. Daarna natuurlijk nog een vuurtje maken en voor de laatste keer in onze tentjes gekropen....😴😴😴

Paul en Anna zijn terug en hebben ook de lesbo’s met babyboy gezien!!! Verder ook de flying banana (komen we net met de auto ook tegen...vogel met grote gele ronde snavel) en verder:

Bavianen
Impala’s
Springbokken
Giraffen
Wrattenzwijnen
Gudu’s
Vleermuis
Lieveheersbeestje

Al met al waren deze 2 dagen op Waterberg plateau ook weer fantastisch!

Nu in de auto, we rijden op asfalt 😁 en zien nog steeds allerlei beesies, luisteren we naar Afrikaanse mama-liedjes op de radio...”Goeiemorrege es MoederSdag”😍😍😍

Inmiddels zitten we in ons laatste hotelletje...vanmiddag in Windhoek even naar Independence Avenue gegaan om wat troepeloeres te kopen...nee mevrouw Van der Bent...dit keer heel bescheiden ingekocht 😅...Nog een blik geworpen op de Christuskirche en toen ff lekker op een terrasje in het zonnetje...vanavond nog ff lekker eisbein bij Joe’s en dan zit de vakantie er weer op 😔😔😔