Niks doen

1 mei 2017 - Koh Tao, Thailand

We (lees Anna en ik) doen nu al 2 dagen niks...bevalt uitstekend. Niks doen is om kwart over 9/half 10 ontbijten, daarna naar het zwembad of strand. Af en toe een juice, fanta of shake...en dan natuurlijk lunchen om een uur of 2. Weer een tijdje liggen (Anna vooral in het water) en einde van de middag lekker laten masseren.  Dan eens gaan bedenken waar we gaan eten. Na het eten om uit te buiken, over het strand terug naar huis...behoorlijk niks doen toch? De zin om te schrijven neemt met hetzelfde tempo af, vandaar dat ik geen verhaaltje had gister...

Paul daarentegen was vanmorgen al om half 6 uit de veren om met zijn Deense vriendin te gaan duiken. Ze schijnt spuuglelijk te zijn, maar ze zit er wel op (op duiken dan) zei Paul. Dus hij zal wel in veilige handen te zijn. Hij had gister een middagduik met haar gemaakt. De boot zat vol mensen, maar ze doen hier blijkbaar aan rassenscheiding. Alle Japanners bij elkaar, alle Chinezen bij elkaar, alle beginners bij elkaar en alle Europeanen (Paul dus) bij elkaar. Mooie duik, maar geen nieuwe vissen gezien.

Hoogtepunt of dieptepunt van vanmorgen was een mierenplaag in onze douche. Gisteren had Anna de mieren nog bedwongen met haarlak, daar was nu geen beginnen aan. Dus maar naar de receptie om de Ghostbusters te bestellen...ben benieuwd...

Paul komt net terug van het duiken...ze hebben bij de eerste duik een whaleshark gezien!!! Op de Filipijnen hadden ze ook walvishaaien gezien, maar dat was een soort Beekse Bergen (ze worden daar gevoerd, dus de kans is bijna 100%). Hier is hij slechts een bezoeker en zien ze hem maar af en toe...