Bangkok, the oriental city...and the city don't know that the city is getting

23 april 2017 - Bangkok, Thailand

De vlucht Moskou - Bangkok heb ik voor een groot deel slapend doorgebracht. Na anderhalve film (Hangover 1+2) viel ik spontaan in slaap. Dat kan iets over mij maar ook over de films zeggen...ik heb zelfs het ontbijt gemist. Op het vliegveld, plassen, pinnen en tassen...binnen no time. Ook ons mannetje stond al klaar en als klap op de vuurpijl mochten we vanmorgen om 9 uur al op de kamer van het Prince Palace hotel. Ff douchen, flipflops en korte broeken aan en met de tukuk de stad in...op naar het Grand Palace en de Emerald Buddha.... rijen en rijen toeristen met parapluutjes...voelde niet echt als B'kok... was de vorige keer wel anders (is ook 21 jaar geleden met TMP nog zonder W...nou ja een beetje en een andere W). Wat wel hetzelfde is, is de hitte...pffff lopend naar Khao San Road en we moesten aan het infuus... Paul aan de Chang en Leo (bier) en wij aan de shakes en smooties.. Omdat ik vanmorgen mijn ontbijtje had gemist, ging ik aan de rijst met een soepie van kip, groente en cashewnoten . Anna had ook niet ontbeten maar had nog niet zo'n trek...waar ken ik dat toch van??? Later vanmiddag bestelde ze wel wat...klonk heel lekker... deep fried noodles met beef en gravy.... bleek ook een soepie te zijn met soort van wonton dingen er in, dus niks crispy noodles....ze gokt ook altijd fout met eten.

Ik had behoorlijke oedeemvoetjes, dus een voetreflextherapie was de volgende excursie....man we vielen bijna in slaap....heeerlijkNog een tijdje rondgehobbeld, gebakken schorpioen gegeten en toen de tuktuk terug naar de 29 ste verdieping van het PP hotel (uitzicht op een supermoderne stad...lijkt Manhattan wel). Paul en Anna zijn nu aan het zwemmen op de rooftop...ben benieuwd hoe hoog dat is...(bleek de 12e verdieping te zijn van een lagere toren)

Vanavond krijgt Paul zijn 'One night in Bangkok' (Paul zegt dat ' kok' met ' c-o-c-k' is ).. we gaan naar Soi cowboy, de hoerenbuurt van Bangkok

Katoy, Chicks with a Dick, transgenders, we hebben ze allemaal gezien. De rit er naar toe was al een avontuur. Zo'n tuktuk scheurt best hard en het was ook best een end. Wat een mensen, markten, auto's.... We hadden er wel een beetje een hard hoofd in, maar in alle cowboytenten zaten genoeg schaars geklede dames van lichte zeden....ik mocht ze zelfs fotograferen.

Ondanks dat we toen een heleboel ratten zagen, hebben we toch heerlijk gegeten, zelfs Anna had een goede keus gemaakt. Het was wel superspicy....een toetje toe bij de Burgerking zat er niet in...die was er niet, dus Anna heeft nog een joker die ze te allen tijde kan inzetten.  Weer terug met de tuktuk was zo mogelijk nog een groter avontuur. Nu moe maar voldaan in ons aircohutje. Morgen hopelijk weer een dag met goede verhalen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. André:
    23 april 2017
    Mooi verslag weer....... ik had wel wat meer pikante foto's van de rozebuurt verwacht.
    Op naar het volgende verslag!!!

Groetjes,
    André