Somos Peru❤️

9 oktober 2022 - Lima, Peru

Ons laatste nachtje in Peru heerlijk geslapen. Na het ontbijt hop in de taxi richting Parque Combat de Apto… alles wat we zagen geen mannetje die ons gezellig rond zou fietsen… net toen we de hoop begonnen op te geven, kwam er een een beetje stevig meneertje aanhollen…

Hij bracht ons naar Baja Bikes waar Joao, onze guide al met onze fietsen klaar stond…🚲🚲🚲

We zijn door de 2 hipste wijken van Lima gefietst, Miraflores (mirror of flowers) en Barranco. Nog ff oefenen op de tekens:

Izquierda (links), derecha (rechts), de drente (rechtdoor) en we konden op pad.

Onderweg kwam er van alles voorbij… Parque Bosque El Olivar, Huaca (ruïnes) Pucllana, de zee met golfsurfers, een Gaudí-achtige bank vol namen van stelletjes en slotjes, Ponte die Sospiri (brug der zuchten, als je je adem kan inhouden terwijl je over de brug loopt, mag je een wens doen… gedaan natuurlijk) , een hek vol met foto’s van dokters die tijdens de pandemie zijn hier overleden, de ketting van Mier’s fiets die er af ging, families die in de rij stonden om een fotoshoot te doen, afgestudeerden in pakje, grafitti, ondertussen ff koffie doen. Joao nam een oranje cold brew (kouwe koffie met sinaasappelsmaak 🤢🤮)…

Ergens tussendoor kwam ook ons hoogtepunt van de rit… we fietsten langs Gianmarco…Mier en ik hadden niks door (logisch hè), maar gelukkig wees Joao ons er op. Ik dus de wielen gekeerd en op hem af… do you speak English? Dat was geen probleem… ook een foto met hem niet😂. Natuurlijk wilden we alle-3 met hem op de foto📷

Gianmarco is de most famous singer van Peru en heeft samen met Gloria Estefan en  Marc Anthony gezongen (of hij heeft er liedjes voor geschreven…dat kan ook)…

Net nog ff geluncht met een hot chocolate toe (met 70% cacao)… dat is hier een (lekker) dingetje.

Nu onze koffers pakken en naar het vliegveld…dan 12 uur in de lucht hangen en zijn we morgenmiddag weer thuis.

Somos Per (ik hou van 🇵🇪), maar naar huis gaan is ook weer fijn (je mist ze dan toch hè… die Paul en Anna🥰🥰🥰)