Machu Picchu bedwongen!⛰️🛕🎈

7 oktober 2022 - Cusco, Peru

Vanmorgen half 6 stond ik alweer naast mijn bedje en rond 8 uur liepen we Machu Picchu (MP) binnen… toen nog 100 meter stijgen… klinkt niet zo veel, maar is toch een flatgebouw van 33 verdiepingen wist 🐜 mij te vertellen. Omdat we niet de enigen waren die MP bezochten, gingen we tempo doeloe naar boven. Ik geloof dat AC (After COVID) 5.000 mensen per dag MP bezoeken 😜. Het is wel bizar dat er zo hoog in de bergen zulke goed bewaarde remains van de Inca’s zijn. Had wel qua naam en looks een Chichén Itzá (Mexico) gevoel (maar dan zonder slang die met mijn 🚬 uitgerookt moest worden, Paul 😅).

Nu zitten we lekker in de schaduw op een terrasje (dit keer een echt terras🤗) in Aquas Caliente stijf van de deet (tegen de ieniemie mugjes die lekker jeukende muggenpikken achter laten) aan een milkshake en fruit juice af te koelen en te relaxen.

Vanmiddag weer met de trein naar Cusco voor de laatste uitdaging van deze vakantie: Rainbow Mountain ⛰️🌈…

In de trein zaten we met  Noah en zijn vader uit Florida aan tafel… Noach is 21 en woont en werkt in Colombia en is daarnaast blogger… we hebben onwijs leuk met ze zitten praten en gelachen (papa Noah ging dansen met een gemaskeerd vrouwtje in de trein). Na de treinrit boden ze aan om met hun chauffeur naar Cusco mee te rijden. Daar zeggen Mier en ik geen nee tegen.

We kwamen om ff voor 8 uur vanavond in ons hotel. Daar zouden we de gids voor morgen ontmoeten… maar die was er ff niet. Na een aantal telefoontjes hadden we hem aan de lijn en bij Macha Papa (restaurant) afgesproken want ik luste wel wat 🤤🤤🤤. Ik nam een Chilcano (cocktail) en Chicharron (soft and  crunchy pork belly)…😋😋😋

Morgen om 4 uur (in de ochtend wel te verstaan 😅) worden we opgepikt om van 4.800 m naar 5.063 m de Rainbow mountain op te wandelen. Dat lijkt weer een makkie, maar als ik de verhalen mag geloven, ga je half dood… let’s wait and see… ik vind het weer een mooi avontuur ❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥 en de foto’s moeten fantastisch worden 😂😂😂