Vamos a la playa…eh…Lima ✈️

9 oktober 2022 - Miraflores, Peru

Vandaag een soort van uitslapen tot 6.15 uur (had nooit gedacht dat ik dat uitslapen zou noemen 🤓). We vliegen met Latam airlines om 10 voor 10 uur vanaf het vliegveld midden in Cusco (blijkbaar geen geluidshinder problematiek van omwonenden😏). We beginnen al te taxiën om 9.39 uur … wat nou mañana, mañana in Peru😉.

Het laatste deel van onze reis is nu echt begonnen…mijn doel was (ooit) om het jongetje op de vuilnisbelt in Lima te vinden (project in de 6e klas van de lagere school). Aangezien dit gelijk alle informatie is die ik heb, gaan we maar gewoon van Lima zelf genieten☺️.

We landen zelfs 12 minuten eerder, de piloot heeft er wel de sokken in… we houden tijd over in Lima 😜

De stewardess meldt over de intercom: We have to see you more again soon… nou dat we dat maar ff weten (was eigenlijk van plan om mijn volgende vakantie ergens anders heen te gaan, maar ja… wat moet, dat moet😂) .

De cirkel is rond, we zitten in Lima/Miraflores in hetzelfde hotel en zelfs in dezelfde kamer als waar we onze vakantie begonnen (er hangt zelfs hetzelfde luchie😷). Toen kwamen we ‘s avonds aan en vertrokken we de volgende ochtend vroeg (dus niks van Lima gezien)…nu gaan we zo bij Punto Azul (geadviseerd door 2 Aussies 🦘🇦🇺🌏 vanwege de lekkere cerviche) lunchen en morgen met Baja Bikes een rondje in Lima fietsen…🚲🚲🚲

De cerviche was inderdaad superlekker bij Punta Azul, zeker met een Peruanísmo (cocktail) erbij (zit o.a. chicha morada in, een soort donkerpaarse maïskolf)…de mensen stonden al rijen dik buiten te wachten… dus mijn naam op laten schrijven en nog ff een rondje in de buurt. Miraflores heeft potentie maar is er nog niet… zoiets. Bijvoorbeeld veel over Parque Kennedy gehoord. Het is er druk, kunstmarktjes enzo maar niet echt een jonge/hippe sfeer en al helemaal geen leuke eet-/drink-/koffietentjes (vooral de recht-toe-recht-aan winkels). Zagen we bij ons in de buurt meer (dachten we)… dus nu zitten we bij Ukaw… zag er hip uit, maar onze bestelling kwam niet echt of eigenlijk echt niet door… na veel herhalen en terug laten brengen, is het toch (aardig) gelukt😅. Ligt het nou aan mijn Spaans of aan de onsnapse bediening…we zullen er nooit achterkomen.😂Ondertussen ook nog ff een trouwerij (in een prachtige kerk waar boven het altaar blauwe lichtstralen uit Maria kwamen) meegemaakt…wij beleven ook echt van alles in Peru😅😅😅.

Nu ff relaxen en zometeen nog een klein dinertje (lunch was heerlijk maar rijkelijk veel 🥴)… we nemen onze laatste Pisco Sour en een Bread Bowl Ají de Gallina (a Peruviaan classic) bij Kuk en dan gaat ons laatste nachtje in Peru in…