Ollantaytambo: het echte werk gaat beginnen 😅

6 oktober 2022 - Aguas Calientes, Peru

Vanmorgen konden we lekker uitslapen…werd ‘pas’ om half 7 wakker. Rustig ontbijten, douchen en tas inpakken. Dat laatste was zo gebeurd… we mogen naar Machu Picchu maar een rugzak van 5 kilo mee. De grote tas is in Cuzco gebleven…we komen daar nog 2 keer… alle wegen leiden naar… Cuzco 😂!

Nu lekker relaxed aan de cappuccino op Plaza de Armas in Ollanta mooie mensjes kijken. Er gebeurt hier van alles… de een is aardappelen aan het schillen, de ander sleept met een enorme baal gras (wat ze daar mee doen, geen idee) en de volgende loopt met één kind achterop in een doek en één kind aan de hand in de prachtigste kleuren.

Net per ongeluk op een lokale markt belandt, waar de koeien- en kippen-koppen ons toelachten😅.

Zometeen gaan we met de moto-taxi naar het treinstation. We hebben als het goed is een trein met een glazen plafond, zodat je de vallei waar we doorheen gaan ook van onderen kunt zien… ben benieuwd 🤨

Nou we zitten super-de-luxe hoor… met Inca-kleedje voor ons op tafel en inderdaad ramen in het plafond 🪟… ik zeg: Kedeng, kedeng…oe, oe! 🚃

We krijgen coca-thee en een kartonnen doosje met quinoa-koekjes (quinoa is tegenwoordig overal in de wereld populair, maar Peruvianen eten het al sinds jaar en dag), coca-snoepjes en een quinoa-bar… het lijkt wel of we vliegen ✈️.

Inmiddels in Aquas Calientes aangekomen… in eerste instantie geen gids te bekennen, maar na één telefoontje kwamen er 2 mannetjes en 1 vrouwtje aangehold… overkill dus. Bustickets voor morgen gekocht om naar Machu Picchu te gaan, inchecken en op naar een terras… ik bestelde een Machu Picchu (Cocktail met blauw, groen, geel, oranje, rood en hoogstwaarschijnlijk zouden je vullingen er spontaan van uit je mond springen)… de barman begon met rood, toen oranje en bij geel werd alles bruin… oeps… in de gootsteen. Toen begon hij met blauw, toen groen en bij geel werd alles zwart. Zijn vrouw moest komen vertellen dat Machu Picchu niet gelukt was😅… dan maar een Pisco Sour…leek me toch al 💯keer lekkerder.

Eten wilden we aan de rivier… ons restaurantje lag op inderdaad aan de rivier…met aan de andere kant van het tentje de trein 🙉.

Nu in ons hotel… morgen de Machu Picchu beklimmen; we moeten rond 7 uur in de bus zitten dus uitslapen zit er niet in…