Dol fijn

6 mei 2016 - Denpasar, Indonesië

Vanmorgen om 5.15 uur op om dolfijnen te spotten. Het was ongelooflijk, de stroom mensen die langs ons hotel liep toen wij stonden te wachten op onze gids. Als je niet zou weten dat het toeristen waren, zou je denken dat het een optocht was. Op het water waren zeker 200 bootjes...wat een gekkenhuis. Allemaal sukkels die idioot vroeg hun bed uit gaan, om een dolfijn te zien...gelukkig zagen we die ook.

Terug in het hotel ontbijten en de troep inpakken. Net toen alles dichtzat, viel Anna in het zwembad...dus kon de tas weer open. Maar toen konden we dan ook op weg naar Denpasar. Voordat we goed en wel zaten, reden we alweer op een smal bergweggetje. Gelukkig besloot Paul de wielen te keren, hij had blijkbaar ook geen zin in stress. Toen we weer een tijdje op de rode route reden, stonden er ineens politie agenten. Ze wilden dit keer niet net als gisteren onze  officiële papieren zien, maar  alleen maar aangeven dat de weg naar Denpasar niet gebruikt kon worden. Verder moesten we het zelf maar uitzoeken. Anna vond gelukkig een alternatieve route, die steil maar niet onneembaar was.

Terug op de bergachtige rode route begon het te regenen en niet zo zuinig ook. Bruine stromen water over de weg. Gelukkig hebben ze hier ZOAB (grote gaten in de weg). De watervallen van GitGit, leken meer GietGiet, dus maar niet gestopt. Ook bij het meer maar even een foto uit de auto van de aapjes. Behalve dat dit de Betuwestreek van Bali is (ze verkopen hier heel veel aardbeien, maar bij nader onderzoek een stuk minder lekker dan de Hollandse), zijn ze hier, in tegenstelling tot de rest van het Hindoestaanse Bali, moslim.

De uitzichten zijn weer prachtig...

Net toen we ons afvroegen waarom er zo gigantisch veel polisi op de been is (kilometerslang om de paar honderd meter agenten) kwamen er belangrijke auto's voorbij met sirenes en aparte kentekens. Ik denk dat de burgemeester van Bali ff lekker in het meer gaat zwemmen.

Net onze eerste babi Guling gehad. Wel een beetje vliegerige warung (spraken geen Engels, dus zal wel vooral voor de locals bedoelt zijn :-). Maar het was heerlijk en lekker goedkoop (15.000 rupiahs = 1 euro). Nou maar hopen dat onze buikjes het ook ok vinden...

Nu zitten we in Kuta Beach, om de laatste troepeloeres te kopen, nog even te genieten van het strand en de surfers...straks de auto inleveren en naar huis....hopelijk staat Ger ons morgen op te wachten op S'hol :-)