CT 5 augustus 2015

5 augustus 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Cape Town 5 augustus 2015

We rijden Stellenbosch uit richting Muizenberg. Dan zien we een ghetto zo ver als ons oog reikt...Jezus wat groot en wat een armoede. Het enige voordeel is dat ze wel lekker dicht bij het strand wonen. Zouden het dan toch strandhuisjes zijn? :-) "In the ghetto" van Elvis Presley wordt door Anna opgezocht en opgezet en Paul vertaalt. Een poging om educatief bezig te zijn, Anna hoort liever De Jeugd van Tegenwoordig, dus wordt die herrie opgezet :-)

Het lijkt vandaag geen goede dag voor de Tafelberg...hij heeft een Tafelkleed (allemaal wolken rondom de berg). Dus die bewaren we voor morgen.

We rijden nu 10 meter van de zee af, het stinkt hier al en er is nog geen pinguïn in zicht.
Boulders Beach rammelt het van de pikpiks en we komen ook nog een dassie (stropdassie???) tegen. Het valt gelukkig mee met de stank. Er zijn gelukkig ook nog wat broedende en baby-pinguïns (ik dacht dat die in de lente en niet in de winter geboren worden).

Op zoek naar Capepoint (Kaap De Goede Hoop) blijken we een natuurpark in te moeten...
De vogels die we in Cape of Good Hope (net als Boulders Beach onderdeel van Table Mountain NP) spotten:
Soort ibissen
Struisvogels

Ik vraag me nog altijd af of pap toen hij naar Holland ging de Kaap ook gezien heeft of dat ze via het Suezkanaal zijn gevaren...ik zal het waarschijnlijk nooit weten. Op de Kaap zie je 2 van de 3 wereldzeeën, namelijk de Indische en de Atlantische Oceaan.

Onderweg naar Capetown rijden langs de kust. Steile rotsen en een wilde zee, supermooi.  We komen ook nog een schildpad tegen, die natuurlijk even op de foto moet. Zelfs in de hoofdstad van SA leidt Anna Paul in een keer naar ons hotel, wow! Het is een gave, volgens Anna. In ieder geval een die ze niet van mij gekregen heeft, want ik begin al te zweten als ik een landkaart vast moet houden. Bij de receptie, blijken we te zijn geüpgraded ( nobody knows why:-) Weer een balzaal, of eigenlijk 2 met apparaten waar wij geen idee van hebben hoe ze werken, so fancy...en uitzicht op zee.

1. Mieke:
    5 augustus 2015
    Lekker toch een upgrade, beter dan een overboeking en logeren in de getto!
  2. Lilly:
    5 augustus 2015
    Hoi Mieke, je hebt helemaal gelijk...nog ff lekker genieten de laatste paar dagen. Alles goed bij jullie? Ik begrijp dat in W'huizen de kermiskriebels alweer komen...
  3. Mier:
    5 augustus 2015
    Hola! De meeste km's zitten er nu dus op als je ook al naar de Kaap geweest bent!
    Geniet nog van de laatste dagen in Kaapstad!
    Mier xxx

ps: Klipdassies (ma, voor jou "mevrouw van der Bent", is er gek van!) hebben volgens de verhalen hetzelfde model skelet als olifanten, alleen een paar maatjes kleiner ;-)