Lotte en de schildpadden

26 april 2016 - Sanur, Indonesië

Paul had met duiken duidelijk minder succes dan wij. Hij had wel een zeeslang, super grote inktvissen en murenen gezien, maar zijn manta's waren veel verder weg dan bij ons. s' Avonds bij Marcels restaurant gegeten, The Three Monkeys. Een miljoen (rupiahs) lichter, but it was worth it!!!! Heerlijk gegeten Mars, thanks for the tip!

Vanmorgen weer op tijd op, de boot naar Nusa Penida vertrok om 8.30 uur. Lotte had de weg goed uitgelegd, dus na een kwartiertje bij het Turtle reservaat aangekomen. Bezoekers zijn er niet welkom, dus nog wel even spannend of we überhaupt naar binnen mochten. Daar was Lotte, bezig met het poetsen van de schildpadden. Best gek hoor, om een familielid te ontmoeten, 17 uur vliegen van huis. Anna mocht helpen, eerst de groters later de baby's. Toen nog even naar het bountystrand, waar zeewier gezocht moest worden. En toen afscheid genomen, want de leidster van het Turtle conservation leek niet al te blij met ons (net nog even contact met Lotte gehad, gelukkig geen gezeur, dus precies goed gedaan).

Terug naar de haven, waar we eerst ff moesten drinken (het was echt loeiheet). Toen kreeg Anna jetski-les en mocht zelf scheuren met dat ding...volgens haar supercool. Na de gebakken noedelslunch, ging Anna nog even ballenbakken (spelletje op de IPad) en zwemmen met haar nieuwe vrienden van Penida. Toen weer naar Sanur, met dit keer een overvolle boot met allemaal in het wit geklede Balinezen die net een ceremonie hadden gehad.

Paul had ook een mooi duikdaggie gehad, alleen met de juf gedoken en mooie haaien vlak voor zijn neus gezien.

Nu met z'n 3-en aan het zwembad, met lekkere drankjes nog even van de laatste zonnestralen van vandaag genieten...

1. André:
    Ha, mooi verhaal weer!!!
    Anna op de jetski!! Gaaf!!!
    Lekker genieten, hier lijkt het wel winter.......
    Groetjes,

André
  2. Lilly:
    26 april 2016
    Ik zag dat het in Zeeland gesneeuwd had...gekkenhuis...
  3. Mieke:
    Te meer reden om te genieten van de warmte daar! Groeten van je moeder Lilly.
  4. Lilly:
    26 april 2016
    Dikke zoen terug van ons...zeg maar dat we hier nog een tijdje blijven (grapje)...
  5. Mier:
    Gaaf dat je naar de schildpaddenopvang kon gaan!!
  6. Tom Stolk:
    26 april 2016
    Yo travellers, opdat jullie het weten: we volgen jullie! Ziet er super uit!
  7. Dorien:
    Lil wat klinkt t allemaal heerlijk! Ik heb heimwee, wil terug! T is echt k-weer hier!! Geniet van iedere minuut daar! Xx
  8. Lilly:
    27 april 2016
    Hee Tom, leuk dat jullie ons ook volgen. Ik denk in dit hotel nog wel eens terug aan Koh Samui InThailand...daar hopte we ook van het zwembad naar het strand om ff een fruitschalen te nemen of ons te laten masseren
    Mier, het was inderdaad gaaf om de schildpadden te redden.
    Door, is echt veel erger om tomatensap over een witte jurk van een vreemde mevrouw te gooien dan over je eigen vader, haha