Snorkeling day

23 februari 2017 - Playa Larga, Cuba

Vanmorgen na het ontbijt flippers bij de buren gehaald, duikbril en snorkel hebben we zelf mee. Toen een briefing van de zoon van de casa, een kitesurfer-dude die Engels spreekt. We begonnen de dag zonnig, maar inmiddels was er een dreigend wolkendek en een redelijk straf windje. Onze vriend beloofde een vlakke zee en geen regen. Onderweg naar de eerste snorkelstek, Punta Perdiz, een paar druppels regen maar daar bleef het gelukkig bij.  Prachtige azuurblauwe zee en wel wat golfslag, er hing een rode vlag. Eerst maar eens relaxen, opwarmen en moed verzamelen.  Toen erin...aardige visjes en koraal gezien (mijn hoogtepunt was een trompetvis). Toen weer lekker op onze 1 CUC-strandbedjes...de lucht was inmiddels strakblauw en de Linda uit het Valentijnsoverlevingspakket van Paul moet nu toch een keer uitgelezen worden.  Ik begon trek te krijgen, maar de plaatselijke strandbar had alleen drank en het divingcenter alleen sandwiches die ook in onze eigen lunchboxen zaten. Dus toch maar de lunch van de casa genomen (ikke tenminste, Mier geloofde het wel).

Toen naar duikstek 2, Punta Peces, daar bleek een cave te zijn. Ik dacht eindelijk ook eens een keer 'grot' te mogen duiken, maar het bleek 'maar' een diep binnenmeertje. De golven in de zee waren inmiddels huizenhoog, dus dit was een goed alternatief. En ik verkoop het gewoon aan de rest van de wereld als een grotduik, toch?

Nog even de hoge golven van de zee bewonderd en gefotografeerd en toen wilde Mier toch nog iets cultureels te willen doen. Dus wij de bordjes 50ste verjaardag van de revolutie  gevolgd. Bleken 2 hutjes en een bibliotheek te zijn. We kregen een Spaanstalige tour-guide.  Ik weet niet zeker of ze toevallig daar was of dat ze er echt bij hoorde, ze ging in ieder geval gelijk weg toen wij haar 2 CUC hadden gegeven en weggingen. Ze praatte best veel en af en toe begrepen we er ook iets van .

Weer verder met de auto, kwamen we opeens op een weg met heel veel grote krabben .  Zeer fotogeniek, dus wij de auto uit. Ook wel een beetje creepy, want die scharen zijn best groot. Gelukkig zijn ze banger voor ons dan andersom. Nu maar hopen dat de foto's een beetje gelukt zijn.

Thuis in de casa lekker douchen en zometeen maar eens kijken voor wat lekkers te eten en hopen op WiFi....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rina:
    Hi Lilly,
    Eindelijk tijd om jouw super leuke verhalen te lezen. Volgens mij genieten jullie volop.
    Heel veel plezier nog.
    X
  2. André:
    24 februari 2017
    Gave actieve vakantie hè, je hoeft dus niet
    eens te grotduiken in de zee want de krabben
    open gewoon over straat! :-)
    Kijk alweer uit naar het volgende verhaal!
    Have fun!!!
    Groetjes,
    André
  3. Lilly:
    24 februari 2017
    Vanavond hopelijk een nieuw verhaal André. Leuk dat je meeleest Rina!