PB 2 augustus 2015

2 augustus 2015 - Knysna, Zuid-Afrika

St. Francis Bay naar Plettenberg Bay 2 augustus 2015

Vanmorgen om 7 uur uit bed om met een boot te gaan whale watchen. Ik was er vannacht al zeeziek van :-) Onze schipper was Zoon (spreek uit als Soe-en) va Merwede. De boottocht was prachtig, helaas geen walvissen van dichtbij gezien. Twee spuitende walvissen, een dolfijn, een pinguïn en een paar zeehonden, was de catch van vandaag....

We hadden van Joefish (het restaurant waar we gisteren heerlijk hake, calimare, mussel en prawns hebben gegeten) een ontbijtbox meegekregen (yoghurt, fruitsalade, ei, appel, sandwich met kaas/salami/sla, fruitsap, candybar) omdat we vanmorgen niet konden ontbijten in het hotel. Dat hebben we net als lunch bij een (vergane) picknickplaats langs de kant van de weg genuttigd. Ik moest de plek eerst op mambo's checken van Paul, de scheiterd.  Het enige waar we door aangevallen werden, waren lieveheersbeestjes.

Er is hier heel veel veeteelt, afgewisseld met bosbouw. Als je door je wimperharen kijkt, lijkt het af en toe wel Holland. Maar dan zie je weer bergen en heuvels, de grote tegenstelling tussen arm en rijk...en weet je weer waar je bent. Het blijft een prachtig land.

Anna's tweede wens van deze vakantie is in vervulling gegaan. Na het paardrijden, heeft ze nu ook olifant gereden. In een olifantenweeshuis hebben we met olifanten gewandeld (zijn slurf in je hand) en ze van alle kanten bekeken en aangeraakt. Nu nog struisvogelrijden en dan heeft Anna alles afgevinkt.

1. Mier:
    3 augustus 2015
    Geen teleurstellende vaart dan toch?!
  2. Anita:
    4 augustus 2015
    Paardrijden een stuk sneller he Anna! Ben je nog nat gespoten tijdens het bad?