Big Five Complete!!!

Hyena's (3)

Nightdrive 20.00-22.00 uur:
Wildcard
Night jar

Vandaag weer een daggie K-park en weer van alles gezien. We besloten wat meer asfalt te doen in de hoop op een kat...en die kregen we!!! Weliswaar heel ver weg en net een bijna-kill gemist, maar twee leeuwinnen zijn gespot.
Daarna bij een drinkplek een tijdje staan kijken naar ooievaars, zebra's, gnoes, krokodillen, impala's, Hippo's...teveel om op te noemen. We hebben vandaag ook grote groepen buffels en olifanten gezien. Nog 3 hyena's gespot, gezellig bij elkaar en 2 rhino's in het open veld.
Na het diner bij Wimpies (wie kent deze Amerikaanse franchise nog) een night drive gedaan. Dat leverde ons helaas, naast de wild cat., geen nieuwe beesten op. Nu snel slapen, want morgenochtend hebben we een early morning drive...brrrr...

Kruger 3 22 juli 2015

Giraffen
Wrattenzwijn
Leopard
Big five complete!!!!!!

We zijn nu in Mbabane, de hoofdstad van Swaziland.
Vanmorgen om 4.15 uur ons bed uit (terwijl Anna er ook om 23.00 uur in lag vanwege de night drive) om de early morning drive te doen, van 5.00 - 8.00 uur. Koud, moe en donker, maar ja je blijft hopen op een Leopard :-)
Gelukkig was ik vandaag niet de spotter (spreek uit spottuh). Gisteravond heb ik een uur lang met een lamp in mijn hand gezeten om ogen te spotten (die weerkaatsen het licht en weet je dus dat er een dier zit). Gelukkig nam Paul het toen over (die het wel een leuk spelletje vond). Vandaag weer veel dieren gezien en de zonsopkomst was prachtig, maar geen poes :-(
Om 8.00 uur weer bij ons hutje (waar overigens in 1947 de koninklijke familie van Engeland ook heeft geslapen). Eerst een ontbijtje en een hele sloot koffie bij Wimpies, want mijn oogjes (en zeker die van Anna) vielen af en toe dicht. Na het ontbijt de troep weer bij elkaar gezocht en hup K-park weer in. We hadden in ons hoofd om14.00 uur er weer uit te gaan om op tijd in Swaziland te zijn. Om half 2 wel iets nieuws gespot...schildpadden op de rug van een hippo, maar ja geen.... En toen kwamen we een hele aardige Zuid-Afrikaner (ja echt-:), die vertelde dat hij 500 m terug een luipaard had gezien. Wij er heen, na 1 km nog steeds niks. Net toen we de moed begonnen op te geven, kwam hij in het vizier... Big Five Complete!!!!
We (lees ik) bleven foto's maken, wow...echt wel even een momentje, vlak voor de eindstreep van K-park.
Toen hup richting S-land. Bij de grens een paar stempels links en rechts. Nog even een blik in de kofferbak, of we geen dode koedoe mee hadden. Een mevrouw van de douane vroeg aan Paul wat het (hele kleine) zakje impala biltong was. Waarop Paul zei onze lunch. Ze keek heel ongelovig en vroeg " voor 3 mensen?" En hup weer verder. Paul wilde duidelijk voor donker (rond half 6/6 uur gaat hier het licht uit) in Mbabane zijn, want hij had er flink de sokken in. Koeien en geiten op straat, kinderen op/langs de snelweg, takkentrollen (=vrouwen met takken op hun hoofd) en volgens Paul hele badkuipen op hun hoofd en mooie natuur. We reden rondom een stuwmeer.
Nu in de family room (het lijken hier iedere hele huizen met 2 slaapkamers, soms keuken/woonkamer en 2 badkamers) en zo lekker eten en op tijd naar bed, want we zijn alle-3 moe...

1. Mier:
    22 juli 2015
    Gefeliciteerd!!! ;-)
    Mier
  2. Lilian:
    22 juli 2015
    Nou dat lijkt me ook dat jullie moe zijn.moet niet op werken gaan lijken he. Maar fantastisch hoor Lil. Kijk uit naar verdere mooie verhalen. Kus uit de Oase
  3. Lilly:
    24 juli 2015
    Nou Liel, je hoeft op vakantie niet te werken, huishouden te doen of andere vervelende dingen, alleen maar genieten. Dus het gaat helemaal goed met ons. Superleuk dat je meeleest en geniet. Dikke zoen Lilly